Biuletyn Informacji Publicznej

Administracji Szkół i Infrastruktury Społecznej

obrazek

„Zrównoważony rozwój edukacji ogólnej w Gminie Chojna”

 

  1. Informacje podstawowe:

Projekt finansowany w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027, Priorytet 6 Fundusze europejskie dla silnego społecznie Pomorza Zachodniego (EFS+), Działanie nr 6.9 Wsparcie na rzecz szkolnictwa podstawowego i średniego. Okres realizacji projektu: 01.02.2024 – 31.08.2025

Obszar realizacji projektu: Gmina Chojna

  1. Cel projektu

Głównym celem projektu jest poprawa jakości oraz dostępności edukacji ogólnej na terenie Gminy Chojna w czterech publicznych szkołach podstawowych (Szkoła Podstawowa nr 1 oraz 2 w Chojnie, Szkoła Podstawowa w Grzybnie oraz Szkoła Podstawowa w Nawodnej) podlegających organowi prowadzącemu – Gminie Chojna.

Cele szczegółowe obejmują:

    • stworzenie kompleksowego systemu rozwoju nauczycieli i specjalistów w zakresie wdrażania edukacji ogólnej dla 80 nauczycieli i przedstawicieli kadry, w tym stosowania projektowania uniwersalnego i racjonalnych dostosowań w edukacji,
    • wsparcie rodziców i opiekunów uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych,
    • organizację kół zainteresowań dla uczniów,
    • zajęcia z języków obcych kończące się certyfikatem zewnętrznym,
    • zajęcia z zakresu doradztwa zawodowego,
    • bezpośrednie specjalistyczne wsparcie uczniów poprzez m.in. zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, socjoterapeutyczne czy indywidulane spotkania z uczniami,
    • zakup niezbędnych pomocy dydaktycznych do pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami.
  1. Zakres projektu i grupa docelowa

Wsparcie można uzyskać w roku szkolnym 2024/2025 (od września do czerwca).

Ze wsparcia mogą skorzystać:

    • uczniowie z niepełnosprawnościami oraz zaburzeniami zachowania i emocji a także z trudnościami w nauce, w ww. szkołach podstawowych podległych Gminie Chojna,
    • uczniowie chcący rozwijać swoje zainteresowania,
    • nauczyciele specjaliści ww. placówek oświatowych, w tym pedagodzy, pedagodzy specjalni, psychologowie, logopedzi.

Zakres wsparcia obejmie:

  1. Szkolenia z metodyki pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami;
  2. Szkolenia nauczycieli i zajęcia dla uczniów wspierające rozwój doradztwa zawodowego w szkole;
  3. Zajęcia wspierające uczniów ze specjalnymi potrzebami, w tym zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, podnoszące kompetencje społeczne, logopedyczne, socjoterapeutyczne, warsztaty terapeutyczne, indywidualne spotkania z uczniami oraz koła zainteresowań dla uczniów uzdolnionych.

Ponadto placówki oświatowe uczestniczące w projekcie zostaną wyposażone w pomoce dydaktyczne niezbędne do prowadzenia zajęć.

  1. Efekty projektu

Wskaźniki realizacji projektu:

  • Liczba szkół objętych wsparciem, w tym w zakresie edukacji włączającej – 4
  • Liczba przedstawicieli kadry szkół objętych wsparciem w Projekcie- 80
  • Liczba uczniów objętych wsparciem w Projekcie – 400
  • Liczba uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem w Projekcie – 22
  • Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym – 100
  • Liczba przedstawicieli kadry szkół, którzy uzyskali kwalifikacje po zakończeniu Projektu – 80
  • Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po zakończeniu Projektu – 400
  • Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w Projekcie – 22
  1. Montaż finansowy projektu

Całkowita wartość projektu: 906 062,50 zł

W tym finansowanie ze środków europejskich: 801 412,50 zł

Wkład własny: 104 650,00 zł

 

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie