„Zrównoważony rozwój edukacji ogólnej w Gminie Chojna”
- Informacje podstawowe:
Projekt finansowany w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027, Priorytet 6 Fundusze europejskie dla silnego społecznie Pomorza Zachodniego (EFS+), Działanie nr 6.9 Wsparcie na rzecz szkolnictwa podstawowego i średniego. Okres realizacji projektu: 01.02.2024 – 31.08.2025
Obszar realizacji projektu: Gmina Chojna
- Cel projektu
Głównym celem projektu jest poprawa jakości oraz dostępności edukacji ogólnej na terenie Gminy Chojna w czterech publicznych szkołach podstawowych (Szkoła Podstawowa nr 1 oraz 2 w Chojnie, Szkoła Podstawowa w Grzybnie oraz Szkoła Podstawowa w Nawodnej) podlegających organowi prowadzącemu – Gminie Chojna.
Cele szczegółowe obejmują:
- stworzenie kompleksowego systemu rozwoju nauczycieli i specjalistów w zakresie wdrażania edukacji ogólnej dla 80 nauczycieli i przedstawicieli kadry, w tym stosowania projektowania uniwersalnego i racjonalnych dostosowań w edukacji,
- wsparcie rodziców i opiekunów uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych,
- organizację kół zainteresowań dla uczniów,
- zajęcia z języków obcych kończące się certyfikatem zewnętrznym,
- zajęcia z zakresu doradztwa zawodowego,
- bezpośrednie specjalistyczne wsparcie uczniów poprzez m.in. zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, socjoterapeutyczne czy indywidulane spotkania z uczniami,
- zakup niezbędnych pomocy dydaktycznych do pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami.
- Zakres projektu i grupa docelowa
Wsparcie można uzyskać w roku szkolnym 2024/2025 (od września do czerwca).
Ze wsparcia mogą skorzystać:
- uczniowie z niepełnosprawnościami oraz zaburzeniami zachowania i emocji a także z trudnościami w nauce, w ww. szkołach podstawowych podległych Gminie Chojna,
- uczniowie chcący rozwijać swoje zainteresowania,
- nauczyciele specjaliści ww. placówek oświatowych, w tym pedagodzy, pedagodzy specjalni, psychologowie, logopedzi.
Zakres wsparcia obejmie:
- Szkolenia z metodyki pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami;
- Szkolenia nauczycieli i zajęcia dla uczniów wspierające rozwój doradztwa zawodowego w szkole;
- Zajęcia wspierające uczniów ze specjalnymi potrzebami, w tym zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, podnoszące kompetencje społeczne, logopedyczne, socjoterapeutyczne, warsztaty terapeutyczne, indywidualne spotkania z uczniami oraz koła zainteresowań dla uczniów uzdolnionych.
Ponadto placówki oświatowe uczestniczące w projekcie zostaną wyposażone w pomoce dydaktyczne niezbędne do prowadzenia zajęć.
- Efekty projektu
Wskaźniki realizacji projektu:
- Liczba szkół objętych wsparciem, w tym w zakresie edukacji włączającej – 4
- Liczba przedstawicieli kadry szkół objętych wsparciem w Projekcie- 80
- Liczba uczniów objętych wsparciem w Projekcie – 400
- Liczba uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem w Projekcie – 22
- Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym – 100
- Liczba przedstawicieli kadry szkół, którzy uzyskali kwalifikacje po zakończeniu Projektu – 80
- Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po zakończeniu Projektu – 400
- Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w Projekcie – 22
- Montaż finansowy projektu
Całkowita wartość projektu: 906 062,50 zł
W tym finansowanie ze środków europejskich: 801 412,50 zł
Wkład własny: 104 650,00 zł
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie